Všeobecné obchodné podmienky

Účinné od 01.04.2025

Článok I. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sú v zmysle § 273 zákona              č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“) nedeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo uzatvorenej medzi spoločnosťou LUMINEA, s.r.o. ako zhotoviteľom a fyzickou osobou ako objednávateľom, ktorej predmetom je dodanie a montáž fotovoltického zariadenia (ďalej len „Zmluva o dielo“) a obsahujú podrobnú úpravu vzájomných práv a povinností medzi zmluvnými stranami.
  2. V prípade ak si zmluvné strany na základe vzájomnej dohody písomne upravia práva a povinnosti odlišne od ustanovení týchto VOP, majú takéto odchylné dojednania prednosť pred znením VOP.
  3. Zmeny VOP počas trvania zmluvného vzťahu medzi účastníkmi nemajú vplyv na dohodnuté a zmluvami odlišne upravené práva, a to ani napriek tomu, že zmeny vo VOP boli vykonané neskôr.
  4. Podpisom Zmluvy o dielo zo strany objednávateľa sa má za to, že objednávateľ je oboznámený s obsahom týchto VOP, súhlasí s ním a zaväzuje sa dodržiavať povinnosti vo VOP zakotvené.

Článok II. Uzatvorenie zmluvy

  1. Zmluva o dielo vzniká v momente podpísania jej obsahu oboma zmluvnými stranami.
  2. Zmluvou o dielo sa spoločnosť LUMINEA, s.r.o ako zhotoviteľ zaväzuje vykonať dielo špecifikované v Zmluve o dielo a jej prílohách a objednávateľ sa zaväzuje vykonané dielo prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú cenu.

Článok III. Predmet Zmluvy o dielo

  1. Predmetom tejto Zmluvy je záväzok Zhotoviteľa zhotoviť pre Objednávateľa nižšie špecifikované dielo a záväzok Objednávateľa toto dielo prevziať a zaplatiť Zhotoviteľovi cenu za dielo. Objednávateľ je zároveň povinný poskytovať Zhotoviteľovi všetku potrebnú súčinnosť na riadne a včasné zhotovenie diela.
    1. Dielo bude pozostávať zo zariadenia podľa článku IV. VOP, ako aj zo všetkých ostatných súvisiacich dodávok a prác nevyhnutných na jeho riadne zhotovenie (ďalej len „Dielo“).
    1. Zmluvné strany sa dohodli, že súčasťou zhotovenia Diela sú aj odborné a konzultačné služby poskytované Zhotoviteľom. Cena za Dielo je stanovená ako fixná a zahŕňa všetky práce a materiál potrebný na jeho zhotovenie, ktoré sú uvedené v cenovej ponuke, ktorá tvorí neoddeliteľnú súčasť Zmluvy o dielo. Výnimku tvoria dodatočné práce, ktoré si musí vyžiadať Objednávateľ a pred ich realizáciou ich musí Zhotoviteľ oznámiť Objednávateľovi. Objednávateľ je povinný cenu schváliť e-mailom alebo podpisom na predloženej ponuke. Objednávateľ sa zaväzuje riadne dokončené Dielo prevziať a uhradiť zaň dohodnutú cenu.
    1. Táto Zmluva sa uzatvára v súvislosti s národným projektom „Zelená domácnostiam II“ na podporu inštalácie malých zariadení využívajúcich obnoviteľné zdroje energie (ďalej len „OZE“) v domácnostiach určených na bývanie. Podkladom pre špecifikáciu zariadenia je objednávka vyplnená Objednávateľom.
    1. Objednávateľ ako oprávnená osoba v zmysle Všeobecných podmienok podá po uzavretí Zmluvy o dielo prostredníctvom Zhotoviteľa alebo ním poverenej osoby žiadosť o vydanie poukážky SIEA (ďalej len „Poukážka“). Poukážka bude slúžiť ako podklad pre uzavretie osobitnej zmluvy medzi Objednávateľom a SIEA o poskytnutí príspevku a užívaní zariadenia. Objednávateľ je povinný doručiť Zhotoviteľovi Poukážku a ďalšie náležitosti potrebné pre zabezpečenie financovania inštalácie.
    1. Všetky potrebné povolenia vybavuje Zhotoviteľ. Objednávateľ je povinný poskytnúť Zhotoviteľovi potrebnú súčinnosť a pravdivé údaje. Za správnosť dokumentov zodpovedá Zhotoviteľ. 

Článok IV. Špecifikácia zariadenia

Typ zariadenia:                           Fotovoltické panely

Výrobný typ zariadenia:             JKM480N-60HL4-V

Výkon kW:                                 0,480 Wp

Výrobca zariadenia:                   Jinko Solar

(ďalej len „Zariadenie“)

Článok V. Dodanie a čas plnenia inštalácie zariadenia

  1. Zhotoviteľ sa zaväzuje dodať objednávateľovi dielo v požadovanom množstve, akosti a vyhotovení.
  2. Začiatok a koniec realizácie Diela budú bližšie špecifikované v Zmluve o dielo.
  3. Zhotoviteľ nie je v omeškaní s vykonaním Diela a termín ukončenia Diela sa predlžuje najmä o dobu:
  4. trvania prác naviac a na nich nadväzujúcich technologických prestávok a prestojov,
  5. trvania omeškania Objednávateľa s plnením si Zmluvných povinností či potrebnej súčinnosti, udeľovania súhlasov a pokynov a pod.,
  6. trvania nepriaznivých klimatických podmienok, ktoré neumožňujú realizáciu Diela, najmä veľmi nepriaznivé počasie (veterno, búrky, intenzívny dážď, sneženie a pod.), nízke teploty (menej ako 0°C), vysoké teploty (viac ako 30°C),
  7. trvania zásahu vyššej moci (vis maior), za ktorý sa považuje aj zásah štátu (núdzový stav, výnimočný stav, mimoriadna situácia, vojna, závažné ekonomické problémy a pod.), pandémia, zásadné obmedzenie dostupnosti potrebných stavebných materiálov a pod.,
  8. omeškania Objednávateľa s odovzdaním Miesta inštalácie Diela, počas ktorej bude Zhotoviteľovi znemožnené uskutočňovať realizáciu Diela na Mieste jeho inštalácie, najmä (nie však výlučne) v dôsledku prerušenia dodávok elektrickej energie alebo iných médií na Miesto inštalácie Diela, znemožnenia prístupu na miesto realizácie Diela Objednávateľom alebo inými osobami, rušenia tretími osobami, v dôsledku požiadaviek Objednávateľa, ktorých splnenie Zhotoviteľom nie je rozumné požadovať,
  9. trvania prekážok nezavinených porušením povinností Zhotoviteľa alebo inej osoby, za ktorú Zhotoviteľ zodpovedá (napr. neočakávané prírodné javy, povodne, trestná, priestupková či iná protiprávna činnosť na mieste realizácie Diela, ktorej vyšetrenie vyžaduje prerušenie prác, skryté prekážky týkajúce sa veci alebo Staveniska, rozhodnutia príslušných orgánov verejnej moci a iné),
  10. omeškania dodávok materiálov potrebných pre zhotovenie Diela,
  11. prerušenia prác z dôvodov na strane Objednávateľa,
  12. akýchkoľvek prác tretích osôb na Diele bez súhlasu či v rozpore so stanoviskom Zhotoviteľa.
  13. Zhotoviteľ nie je zodpovedný za škodu, ktorá vznikne Objednávateľovi predlžením prác na Diele podľa predchádzajúceho odseku.
  14. Ak Zhotoviteľ pripraví Dielo na odovzdanie pred časom plnenia dohodnutého v článku V. odseku 2 VOP, Objednávateľ sa zaväzuje toto Dielo prevziať v ponúknutom termíne bez nároku Zhotoviteľa na finančné zvýhodnenie.
  15. Ak Zhotoviteľ nemôže dodržať dohodnuté časové lehoty z dôvodov na strane Objednávateľa, ktoré nemôže v žiadnom prípade ovplyvniť, Zhotoviteľ je povinný upovedomiť Objednávateľa o tejto skutočnosti. Časové obdobie, ktoré uplynie od tohto oznámenia až po opätovné umožnenie Zhotoviteľovi pokračovať v prácach, sa nebude Zhotoviteľovi v takom prípade počítať do časovej lehoty dohodnutej na realizáciu Diela podľa článku V. odseku 2 VOP.
  16. Žiadna zo Zmluvných strán nie je zodpovedná za omeškanie spôsobené okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť. Za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá vznikla nezávisle na vôli povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v dobe vzniku záväzku prekážku predvídala. Zodpovednosť nevylučuje prekážka, ktorá vznikla až v dobe, kedy povinná strana bola v meškaní s plnením svojej povinnosti alebo vznikla z jej hospodárskych pomerov. Účinky vylučujúce zodpovednosť sú obmedzené len na dobu, pokiaľ trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.

Článok VI. Cena a platobné podmienky

  1. Cena za zhotovenie Diela (ďalej len „Cena za Dielo“) bola Zmluvnými stranami dohodnutá na sumu uvedenú v prílohe č. 2, k cene je pripočítaná DPH v zmysle príslušných právnych predpisov. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že Cena za Dielo je fixná, pričom môže byť navýšená najmä v prípade:
  2. požiadavky Objednávateľa, či už na zmenu Diela pred jeho dokončením, alebo na výber konkrétnych stavebných riešení a/alebo materiálov,
  3. v dôsledku skutočností, ktorých potreba zabezpečenia nad rámec cenovej ponuky vznikne až počas realizácie Diela, ako najmä, no nie výlučne stavebné práce, stavebný materiál, novostanovené skúšky a revízie, protipandemické opatrenia, doprava a presuny stavebného materiálu, náklady za energie, strojné náklady/stavebné mechanizmy, debnenia, lešenia a plošiny, odvoz a likvidácia odpadu, vypratanie staveniska, náklady spojené s krízovou situáciou, mimoriadnou situáciou, výnimočným stavom a pod.,
  4. V prípade, ak dôjde k navýšeniu Ceny za Dielo v dôsledku skutočností uvedených v bode 1. tohto článku, uvedené navýšenie Ceny za Dielo bude zohľadnené vo vyúčtovacej faktúre, prípadne v dodatočnej faktúre, ktorá bude vystavená Zhotoviteľom po odovzdaní Diela s dátumom splatnosti 15 dní odo dňa jej vystavenia.
  5. Cena za Dielo bude uhradená nasledovným spôsobom:
  6. Zmluvné strany sa dohodli na zálohovej platbe vo výške 60% z uvedenej ceny v prílohe č. 2 plus príslušná DPH v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH a je splatná do 7 dní odo dňa vystavenia zálohovej faktúry vystavenej Zhotoviteľom. Zálohová platba slúži najmä na nákup a dopravu materiálu v zmysle prílohy č. 2 tejto Zmluvy.
  7. Zhotoviteľ vystaví vyúčtovaciu faktúru po kompletnom odovzdaní Diela vo výške 40% z uvedenej ceny v prílohe č. 2, resp. zostávajúcej celkovej sumy Diela plus príslušná DPH v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH, ktorá je splatná do 7 dní odo dňa vystavenia vyúčtovacej faktúry.
  8. Zmluvné strany si poskytnú plnú súčinnosť pre možnosť uplatnenia Poukážky vydanej SIEA z programu Zelená domácnostiam II, a to najmä poskytnutím aktivačného kódu pre účely vydania poukážky, ako aj splnením ostatných podmienok stanovených v danom programe pre Objednávateľa v zmysle Všeobecných podmienok a Osobitných podmienok. Dotácia z Poukážky bude vyplatená SIEA na účet Zhotoviteľa.

Článok VII. Zodpovednosť za vady

  1. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že Dielo podľa tejto Zmluvy bude zhotovené v súlade s touto Zmluvou podľa slovenských technických noriem a všeobecne záväzných právnych predpisov platných v čase realizácie.
  2. Zhotoviteľ zodpovedá za vady Diela, ktoré má Dielo pri odovzdaní, ako aj za vady Diela po odovzdaní, ktoré vznikli porušením povinností Zhotoviteľa. Podpisom odovzdávacieho protokolu zo strany Objednávateľa nie je dotknutá zodpovednosť Zhotoviteľa za vady, ktoré neboli zistené pri odovzdaní Diela. Za vady Diela, na ktoré sa vzťahuje záruka, zodpovedá Zhotoviteľ v rozsahu tejto záruky. Zhotoviteľ je povinný odstrániť vady na vlastné náklady.
  3. Zmluvné strany sa dohodli na záručnej dobe v trvaní 2 rokov, ktorá sa vzťahuje na riadne dokončené Dielo a začína plynúť dňom odovzdania Diela.
  4. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ má počas záručnej doby právo požadovať a Zhotoviteľ povinnosť preveriť reklamovanú vadu riadne a včas a v prípade, ak sa na danú vadu vzťahuje záruka, takúto vadu Diela bezplatne odstrániť, najneskôr v lehote uvedenej v článku VI. bod 6. tejto Zmluvy.
  5. Zhotoviteľ je povinný vadu Diela odstrániť spravidla do 20 pracovných dní od posúdenia reklamácie Objednávateľa; v prípade vady Diela, na ktorú sa záruka nevzťahuje je povinný vadu odstrániť len v prípade, ak sa s Objednávateľom dohodne na podmienkach jej odstránenia.
  6. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady Diela, ktorých príčinou je nevhodnosť pokynov Objednávateľa, na ktoré ho Zhotoviteľ upozornil. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady Diela, ku ktorým došlo v dôsledku porušenia povinností Objednávateľa, napr. nesprávnym užívaním Diela či zásahom do Diela alebo jeho častí a pod.

Článok VIII. Odovzdanie a prevzatie diela

  1. Miestom odovzdania Diela je stavba, kde sa fotovoltaický systém inštaloval.
    1. Pred odovzdaním vykonaného Diela je Zhotoviteľ povinný umožniť Objednávateľovi oboznámiť sa s ním. V prípade, ak bude Objednávateľ po oboznámení sa s vykonaným Dielom požadovať jeho ďalšiu úpravu, je Zhotoviteľ povinný vykonať ju len vtedy, ak medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom dôjde k dohode o primeranom zvýšení Ceny za vykonanie Diela. Dohoda o zvýšení ceny nie je však potrebná v prípade, ak má vykonané Dielo vady, za ktoré Zhotoviteľ zodpovedá, a ktoré je z tohto dôvodu povinný bezodplatne odstrániť. Iné náklady musí Zhotoviteľ oboznámiť Objednávateľovi písomne vopred a ten s nimi musí súhlasiť.
    1. Prevzatie Diela Objednávateľ Zhotoviteľovi písomne potvrdí podpisom odovzdávacieho a preberacieho protokolu až po sprevádzkovaní diela a odovzdaní všetkých povolení a zaškolení prevádzky diela ako aj príslušnej ovládacej aplikácie.
    1. Objednávateľ nie je povinný prevziať od Zhotoviteľa Dielo len v prípade, ak má vykonané Dielo vady, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu.
    1. Po vykonaní Diela je zhotoviteľ povinný odstrániť odpady a nečistoty, ktoré vznikli pri vykonávaní Diela.
    1. Objednávateľ, ako aj osoby žijúce s ním v jednej domácnosti, budú riadne poučené o správnej obsluhe inštalovaného zariadenia a bude im poskytnutý telefonický kontakt na servisné stredisko Zhotoviteľa, ktoré môžu kontaktovať v prípade problémov s fotovoltaickým systémom. Kontakt:                     

Meno:                        Radoslav Gajdoš       

Tel.:                           0944380777

Email:                       [email protected]

Pracovný čas:           po-pi 8:00-17:00 

  • Objednávateľ, ako aj osoby žijúce s ním v jednej domácnosti, či tretie osoby nie sú oprávnené vykonávať žiadne zásahy do Diela bez predchádzajúceho písomného súhlasu Zhotoviteľa, či už do hardvérovej časti, tak aj do softvérovej časti. Objednávateľ zodpovedá Zhotoviteľovi za splnenie tohto záväzku aj zo strany tretích osôb.
    • Zhotoviteľ má povinnosť sprístupniť Objednávateľovi všetky osvedčenia a certifikáty k nainštalovanému zariadeniu. 

Článok IX. Prechod vlastníckeho práva a nebezpečenstvo škody na diele

  1. Vlastníkom Diela je až do okamihu úplnej úhrady Ceny za Dielo Zhotoviteľ. Momentom úplnej úhrady Ceny za Dielo prechádza vlastnícke právo k vykonanému Dielu na Objednávateľa.
  2. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že momentom spojenia a sprevádzkovania a zaškolenia Diela a stavby, na ktorej je Dielo realizované, sa podľa tejto Zmluvy rozumie kumulatívne splnenie nasledovných skutočností:
  3. moment zabudovania a sprevádzkovania a zaškolenia Diela do stavby, na ktorej je Dielo realizované a súčasne
  4. moment úhrady Ceny za Dielo v plnej výške.
  5. Zhotoviteľ znáša nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele, resp. jednotlivých materiálov potrebných na zhotovenie Diela do momentu inštalácie jednotlivých materiálov do stavby, na ktorej je Dielo realizované. Momentom správnej inštalácie, resp. zabudovania jednotlivých materiálov potrebných na zhotovenie Diela prechádza nebezpečenstvo škody z nich na Objednávateľa.

Článok X. Ukončenie zmluvy

  1. Zmluva zaniká: riadnym dodaním Diela; písomnou dohodou Zmluvných strán; odstúpením jednej zo Zmluvných strán.
    1. Zhotoviteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade, ak: je Objednávateľ v omeškaní s úhradou príslušnej časti Ceny za Dielo o viac ako 15 dní po jej splatnosti alebo Objednávateľ vstúpi do likvidácie, bude voči nemu začaté konkurzné konanie alebo požiada o povolenie reštrukturalizácie.
    1. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade, ak:
  2. je Zhotoviteľ v omeškaní s ukončením Diela o viac ako 15 dní po dohodnutom termíne, pričom Zhotoviteľ musí vrátiť zloženú zálohu alebo
  3. Zhotoviteľ je v omeškaní so začatím realizácie Diela o viac ako 60 dní po podpise tejto Zmluvy a úhrade zálohovej platby, alebo
  4. Zhotoviteľ vstúpi do likvidácie, bude voči nemu začaté konkurzné konanie alebo požiada o povolenie reštrukturalizácie.
    1. V prípade platného odstúpenia od Zmluvy je Zhotoviteľ povinný:
  5. do 7 dní po účinnosti odstúpenia vykonať súpis všetkých zhotovených prác, vo vzťahu ku ktorým nebol vykonaný súpis a vyzvať Objednávateľa k predčasnému preberaciemu a odovzdávaciemu konaniu;
  6. vrátiť zálohovú platbu Objednávateľovi a odviesť si všetok dodaný materiál a uviesť stavbu do pôvodného stavu.   
  7. vykonať finančné vyčíslenie hodnoty dodanej technológie a vykonaných prác;
  8. do 7 dní po účinnosti odstúpenia odviezť všetok svoj nezabudovaný materiál, pokiaľ sa Zmluvné strany písomne nedohodnú inak; do času odvezenia nezabudovaného materiálu Zhotoviteľa znáša nebezpečenstvo škody na tomto materiáli Zhotoviteľ; to neplatí, ak Objednávateľ akýmkoľvek spôsobom bráni Zhotoviteľovi v splnení tejto povinnosti, pričom v takom prípade nebezpečenstvo škody znáša Objednávateľ,
  9. zabezpečiť Dielo, resp. nedokončené konštrukcie Diela alebo jeho časti proti jeho znehodnoteniu, odcudzeniu alebo iným neželaným následkom.
    1. V prípade odstúpenia Objednávateľa od Zmluvy sa Objednávateľ nezaväzuje prevziať doposiaľ vykonané Dielo a nezaplatiť Cenu za Dielo v rozsahu zabudovaného materiálu a vykonaných prác, ak do času odstúpenia bolo Dielo aspoň čiastočne realizované.
    1. Odstúpenie od Zmluvy musí byť druhej Zmluvnej strane oznámené písomne.
    1. V prípade zániku tejto Zmluvy inak ako riadnym dodaním Diela prechádza vlastnícke právo k zhotovenej časti Diela dňom zaplatenia Ceny za Dielo v rozsahu zabudovaného materiálu a doposiaľ vykonaných prác na Diele.

Článok XI. Spracovanie osobných údajov

  1. Zmluvné strany berú na vedomie, že Zhotoviteľ bude pri plnení tejto Zmluvy spracúvať osobné údaje Objednávateľa v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej aj ako„nariadenie GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako„ZoOOÚ“).
    1. Právnym základom pre spracovanie osobných údajov je:
  2. poskytnutie súhlasu Objednávateľa ako dotknutej osoby so spracúvaním osobných údajov podľa článku 6. ods. 1 písm. a) nariadenia GDPR,
  3. plnenie Zmluvy uzavretej s Objednávateľom podľa článku 6. ods. 1 písm. b) nariadenia GDPR,
  4. plnenie zákonnej povinnosti Zhotoviteľa podľa článku 6. ods. 1 písm. c) nariadenia GDPR,
  5. oprávnený záujem Zhotoviteľa na spracovaní osobných údajov podľa článku 6. ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR.
    1. Účelom spracovania osobných údajov podľa bodu 2. písm. b) tohto článku Zmluvy je riadne plnenie Zmluvných povinností, ktoré pre Zhotoviteľa vyplývajú zo Zmluvného vzťahu založeného touto Zmluvou.
    1. Účelom spracovania osobných údajov podľa bodu 2. písm. c) tohto článku Zmluvy je plnenie právnych povinností vyplývajúcich z právnych predpisov, najmä z daňových a účtovných predpisov.
    1. Účelom spracovania osobných údajov podľa bodu 2. písm. d) tohto článku Zmluvy je oprávnený záujem Zhotoviteľa na kontrole práce vykonávanej zamestnancami a/alebo Zmluvnými partnermi Zhotoviteľa, záujem na vytváraní obchodných príležitostí, poskytovaní údajov o svojej činnosti a propagovaní svojich aktivít, záujem na zverejňovaní recenzií na poskytované služby, záujem na získavaní nových obchodných partnerov/potenciálnych zákazníkov a ochrana práv a právom chránených záujmov Zhotoviteľa (napr. vymáhanie pohľadávok vzniknutých na základe tejto Zmluvy).
    1. Za účelom uvedeným v bode 3. až 5. tohto článku Zmluvy rovnako Objednávateľ udeľuje podpisom tejto Zmluvy súhlas so spracovaním svojich osobných údajov, a to po dobu trvania tejto Zmluvy, ako aj na obdobie 48 mesiacov po skončení Zmluvy.
    1. Zhotoviteľ spracúva osobné údaje podľa bodu 2., písm. b) až d) tohto článku Zmluvy po dobu trvania tejto Zmluvy, ako aj po dobu 10 rokov po skončení tejto Zmluvy.
    1. Spracúvanými údajmi podľa tohto článku Zmluvy sú najmä:
  6. identifikačné a kontaktné údaje dotknutej osoby (meno a priezvisko, e-mail, telefónne číslo, adresa trvalého bydliska) o údaje o dodaných službách a tovaroch;
  7. údaje zo vzájomnej komunikácie s Objednávateľom,
  8. platobné údaje (napr. údaj o zaplatenej alebo dlžnej čiastke, číslo účtu a pod.),
  9. fotodokumentácia a videodokumentácia priebehu zhotovovania, ako aj vykonaného Diela a Miesta inštalácie Diela vyhotovená Zhotoviteľom, resp. ním poverenými osobami.
    1. Objednávateľ má ako dotknutá osoba práva garantované v nariadení GDPR, ako aj v zákone OoOOÚ.
    1. Príjemcami osobných údajov môžu byť obchodní partneri Zhotoviteľa, potenciálni zákazníci Zhotoviteľa, orgány verejnej moci vrátane súdov a exekútorských úradov, orgány územnej samosprávy, advokátske kancelárie, účtovné spoločnosti, audítori, daňoví poradcovia, poskytovatelia IT služieb.

Článok XII. Záverečné ustanovenia

  1. Ostatné zmluvou a týmito VOP neupravené vzťahy medzi zmluvnými stranami sa spravujú ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. – Občianskeho zákonníka v platnom znení a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky.
  2. V prípade, že niektoré ustanovenie týchto VOP sa stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, nemá to vplyv na platnosť, účinnosť alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP.
  3. VOP sú nedeliteľnou súčasťou Zmluvy o dielo. Objednávateľ podpisom Zmluvy o dielo potvrdzuje, že sa s nimi pred uzavretím zmluvného vzťahu oboznámil, ich obsahu porozumel a súhlasí s nimi.
  4. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 01.04.2025
  5. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť a dopĺňať tieto VOP, a to najmä z dôvodu zmien právnych predpisov alebo obchodných podmienok. Nové znenie VOP nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke Zhotoviteľa. Na už uzatvorené zmluvné vzťahy sa vzťahuje znenie VOP účinné v čase ich uzavretia, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.